گذر هنرمندان کیش را بیشتر بشناسیم!
نوشته شده توسط : gheirati

جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع پس از قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران محسوب می‌شود. کیش، یکی از مقاصد گردشگری و همچنین توریستی در ایران است. همانطور که می‌دانید این جزیره بسیار لوکس‌تر و جدیدتر از دیگر شهرهای ایران می‌باشد. شهرداری این جزیره، فردی مسئول و با سلیقه است که همواره در تلاش برای زیباسازی کیش است. اگر از حق نگذریم در این راه موفق بوده و امروزه نتیجه زحمات این شهردار را در کیش مشاهده می‌کنیم. کشور ایران هنرمندان و مشاهیر به نامی دارد. علم و فرهنگ و هنر در کشور ایران حرف اول را می‌زند. یکی از اقدامات زیبا و هوشمندانه شهرداری جزیره، احداث گذر هنرمندان کیش است.

اگر قصد سفر به جزیره زیبایی‌ها را دارید با "های تور" همراه باشید. در این مطلب هدف ما بررسی گذرگاه هنرمندان می‌باشد. قدم زدن و بازدید گذرگاهی خاص در ایران خالی از لطف نخواهد بود.

جزیره کیش

درباره گذر هنرمندان کیش

اصالت و غرور ایرانی به هنرمندان و مشاهیر نام آور خود است. کشور ایران تنها کشورهایی است که فرهنگ و هنری زبان زد در تمام دنیا دارد. نقاشان، هنرمندان، موسیقی‌دانان، شعرا و... ایرانی در جهان شناخته شده هستند. ما ایرانیان نیز به این فرهنگ و هنر خود می‌بالیم و یاد و خاطره این بزرگان را همیشه زنده نگاه می‌داریم. ساختن چون فضاهایی با معرفی و یاد از گذشتگان و هنرمندان در شهرهایی توریستی چون کیش یک حرکت مثبت و زیباست.

گذرگاه هنرمندان، در سال 1378 در قسمت شرقی جزیره و در یکی از خیابان‌های اصلی کیش ساخته شد. در این مجموعه تندیسی از تمامی هنرمندان ایرانی در رشته‌های مختلف ادبی، نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، بازیگری و... به چشم می‌خورد. گذرگاه زیبای کیش، با نور پردازی‌های زیبا و گل‌کاری‌های خیره کننده فضایی فرهنگی به وجود آورده است. با بازدید از این گذرگاه خود شبیه مراجعه به یک موزه در رابطه با هنرمندان ایرانی است. جالب است بدانید در کنار هر مجسمه از بزرگان، توضیحی درباره پیشه و زندگی آن استاد به زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

گذر هنرمندان کیش

تندیس‌های گذرگاه هنرمندان جزیره

تندیس‌های ساخته شده در این مجوعه بسیار زیاد است. طراح این گذرگاه تلاش کرده است تا مشهورترین، بزرگان ایرانی را در این یادبود بسیار با ارزش جای دهند. هدف از راه اندازی چنین بنایی معرفی ادب و فرهنگ ایرانیان به دیگر کشورها و حفظ از گنجینه‌ی هنری کشورمان است.

تندیس‌های گذر هنرمندان کیش عبارتند از:

  • ادبیات و شعر: شهریار، جلال آل احمد، پروین اعتصامی، امیرکبیر، مرتضی آوینی،
  • عالم و دانشمند: دکتر حسابی، دکتر حسین افشار، میرزا کاظم محلاتی، ابوالحسن شیخ
  • موسیقی و خط: علی محمد حیدریان، غلامحسین بنان، عزت الله انتظامی، ابوالحسن صبا، شریف لطفی
  • نقاش و معمار: حسین بهزاد، شهریار، محمد تقی جعفری، غلامحسین سپنتا، مرتضی ممیز، علی اکبر صنعتی، قنبری مهر
  • هنرمند و بازیگر: غلامحسین امیرخانی، کریم پیرنیا، فرشچیان، هادی میرمیران، عیسی بهادری

گذر اساتید کیش

بهترین زمان سفر به کیش و بازدید از این بنا

جنوب کشور دارای آب و هوایی گرم و شرجی است. جزیره کیش نیز هوایی گرم و مرطوب دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به مروارید خلیج فارس در فصول پاییز و زمستان و البته بهار است. البته این نکته حائز اهمیت است که رزرو هتل در کیش و رزرو تور کیش در فصل پاییز ارزان‌تر است. بنابراین اگر قصد یک سفر اقتصادی را دارید، تابستان را برای مقصد کیش انتخاب کنید. بازدید از گذر هنرمندان، پس از تاریکی و روشن شدن چراغ‌ها هوا بهترین زمان می‌باشد.

آدرس و جاذبه‌های نزدیک گذرگاه فرهنگی

این گذرگاه ارزشمند و پر معنا در خیابان سنایی و نزدیک اسکله واقع شده است. خیابان سنایی در شرق جزیره قرار دارد و از مهم‌ترین خیابان‌های کیش محسوب می‌شود. شما می‌توانید پس از لذت از دریا به سمت این مجموعه حرکت کنید.

جاذبه‌های نزدیک به گذرگاه عبارتند از:

هتل‌های نزدیک به تندیس‌های اساتید

همانطور که گفته شد خیابان سنایی از اهمیت زیادی برخوردار است. اکثر بازارها و تفریحات دریایی نیز در نزدیکی همین خیابان قرار دارند. بنابراین هتل‌های بسیاری در این خیابان واقع شده‌اند. رزرو هتل 5 ستاره کیش و رزرو هتل 4 ستاره کیش را به "های هتل" بسپارید.

هتل‌های نزدیک به گذر هنرمندان کیش عبارتند از:

امید داریم با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید. "های تور" سفری لذت بخش را برای شما آرزومند است.





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: